Wysyłka paczki do USA może być jednak trudna, biorąc pod uwagę złożoność przepisów, regulacji celnych i ograniczeń, którym podlegają niektóre produkty.
Mimo to rynek amerykański ma duży potencjał dla tych, którzy chcą sprzedawać za granicą i dążą do rozwoju swojej działalności w perspektywie międzynarodowej. Dane dostarczone przez Radę Europejską pokazują, że w ciągu ostatnich 10 lat handel między USA a Europą podwoił się, podczas gdy według ostatnich statystyk dostarczonych przez Eurostat, państwa członkowskie Unii Europejskiej w 2023 r. wyeksportowały towary do Stanów Zjednoczonych o wartości 502 mld euro, co stanowi 19,7% wszystkich towarów. Stosunki handlowe między Europą a USA, coraz bardziej charakteryzujące się silną współzależnością, są zatem solidne i opłacalne. Dla firm e-commerce, które zamierzają z tego skorzystać, możliwość optymalizacji operacji niezbędnych do wysłania paczki do Stanów Zjednoczonych stanowi wyzwanie, któremu należy stawić czoła z uwagą i ostrożnością. Zobaczmy, jak to zrobić.
Złożony system regulacyjny dotyczący przesyłek do USA wymaga uwagi, skrupulatności i szczegółowej znajomości przepisów celnych, wszystkich elementów niezbędnych do uniknięcia zablokowania paczki na granicy, generowania strat ekonomicznych i niezadowolenia kupującego. Ale co jest potrzebne do wysłania paczki do Stanów Zjednoczonych? Oto niezbędna dokumentacja:
Faktura. Jest to niezwykle ważny dokument, który musi zawierać, w języku angielskim:
- Imię i nazwisko oraz adres nadawcy i odbiorcy;
- Szczegółowy i precyzyjny opis towarów zawartych w paczce;
- Kody celne dla rodzajów towarów znajdujących się w paczce;
- Ilość, wagę netto i brutto każdej sztuki, wartość każdej sztuki i sumę, z podaniem waluty;
- Kraj, w którym produkty zostały wyprodukowane;
- Powód eksportu (sprzedaż detaliczna, dostawa próbek nieprzeznaczonych do sprzedaży i inne).
List przewozowy. Jest to etykieta umieszczona na paczce przez kuriera i zawiera kod identyfikujący przesyłkę, a także dane nadawcy i odbiorcy.
Moduły CN22 i/lub CN23. Określają zawartość przesyłki i jej wartość.
Numer VAT lub kod podatkowy. Należy wprowadzić dane nadawcy, a w przypadku przesyłki B2B również dane odbiorcy.
Deklaracja eksportowa. Zaświadcza ona, że sprzedawca przestrzega przepisów obowiązujących w kraju, do którego wysyłane są towary.
Ważne jest również, aby podkreślić, że w przypadku, gdy zamierzasz sprzedawać produkty spożywcze i winiarskie i na przykład wysyłasz butelki wina do USA, musisz mieć kod kreskowy FDA. Ale które towary można wysyłać bez problemów, a które podlegają ograniczeniom? Oto kilka wskazówek.
Stany Zjednoczone są kluczowym partnerem handlowym dla krajów europejskich dzięki wielu rodzajom produktów, które mogą być sprzedawane bez żadnych szczególnych ograniczeń. Jednak ci, którzy chcą sprzedawać online w USA, muszą ściśle przestrzegać przepisów celnych i przepisów wydanych przez inne agencje rządowe dotyczących importu: wszelkie blokady towarów, grzywny i opóźnienia spowodowałyby w rzeczywistości stratę czasu i pieniędzy. Konieczne jest również sprawdzenie, czy towary nie podlegają ograniczeniom lub zakazom wprowadzania do obrotu. Produkty, które nie mogą być wysyłane do USA obejmują:
Wśród produktów, które mogą być wysyłane do USA, ale dla których amerykańskie służby celne wymagają licencji, certyfikatów lub zezwoleń od właściwych agencji federalnych, warto wymienić następujące:
Dla firm i firm e-commerce, które zamierzają wysyłać towary do USA, radzenie sobie z tym wszystkim może nie być łatwe. Potrzebni są odpowiednio przygotowani specjaliści, aby zarządzać kontekstem regulacyjnym i jego zmiennymi, w zależności od rodzaju produktów, w odpowiedni sposób i w odpowiednim czasie. Paczka zablokowana w urzędzie celnym może stać się kosztem i wywołać niezadowolenie klienta końcowego, generując nie tylko straty ekonomiczne, ale także szkodząc wizerunkowi firmy. Z tego powodu coraz więcej firm zwraca się do wyspecjalizowanych graczy, profesjonalistów w branży, którzy są w stanie wybrać najlepsze rozwiązania logistyczne i sporządzić niezbędną dokumentację, aby wysłać paczkę do USA bez niedogodności.
MBE Shipping to usługa, która pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w zarządzaniu przesyłkami międzynarodowymi z podejściem 360° i pełną znajomością wszystkich niezbędnych procedur i dokumentacji.
Poprzez pełne wsparcie przed, w trakcie i po wysyłce, Centra MBE pomagają Twojej firmie uprościć procedury i rozwinąć działalność.
Wyzwania obejmują zrozumienie przepisów celnych, zarządzanie niezbędną dokumentacją i upewnienie się, że produkty nie podlegają ograniczeniom.
Niedostarczenie odpowiedniej dokumentacji może skutkować zatrzymaniem towarów na granicy, powodując opóźnienia i potencjalne straty finansowe.
Polegając na profesjonalistach z doświadczeniem w sektorze spedycji międzynarodowej, którzy znają amerykańskie przepisy i regulacje oraz są w stanie zapewnić odpowiednią dokumentację i wydajne rozwiązania logistyczne.