Dla MŚP i start-upów, którzy sprzedają online i chcą rozszerzyć swoją działalność poza Europę, rynek amerykański stanowi szansę na rozwój dzięki dużej bazie konsumentów oraz zorganizowanym i niezawodnym sieciom dystrybucji.

Wysyłka do USA: przepisy i ograniczenia 

Wysyłka paczki do USA może być jednak trudna, biorąc pod uwagę złożoność przepisów, regulacji celnych i ograniczeń, którym podlegają niektóre produkty.

Mimo to rynek amerykański ma duży potencjał dla tych, którzy chcą sprzedawać za granicą i dążą do rozwoju swojej działalności w perspektywie międzynarodowej. Dane dostarczone przez Radę Europejską pokazują, że w ciągu ostatnich 10 lat handel między USA a Europą podwoił się, podczas gdy według ostatnich statystyk dostarczonych przez Eurostat, państwa członkowskie Unii Europejskiej w 2023 r. wyeksportowały towary do Stanów Zjednoczonych o wartości 502 mld euro, co stanowi 19,7% wszystkich towarów. Stosunki handlowe między Europą a USA, coraz bardziej charakteryzujące się silną współzależnością, są zatem solidne i opłacalne. Dla firm e-commerce, które zamierzają z tego skorzystać, możliwość optymalizacji operacji niezbędnych do wysłania paczki do Stanów Zjednoczonych stanowi wyzwanie, któremu należy stawić czoła z uwagą i ostrożnością. Zobaczmy, jak to zrobić.

W ciągu ostatnich 10 lat całkowity wolumen handlu między USA a Europą podwoił się.

W 2023 r. kraje Unii Europejskiej wyeksportowały do Stanów Zjednoczonych towary o wartości 502 mld euro.

Wysyłka do USA: niezbędne dokumenty do nadania paczki

Złożony system regulacyjny dotyczący przesyłek do USA wymaga uwagi, skrupulatności i szczegółowej znajomości przepisów celnych, wszystkich elementów niezbędnych do uniknięcia zablokowania paczki na granicy, generowania strat ekonomicznych i niezadowolenia kupującego. Ale co jest potrzebne do wysłania paczki do Stanów Zjednoczonych? Oto niezbędna dokumentacja:

Faktura. Jest to niezwykle ważny dokument, który musi zawierać, w języku angielskim:

- Imię i nazwisko oraz adres nadawcy i odbiorcy;

- Szczegółowy i precyzyjny opis towarów zawartych w paczce;

- Kody celne dla rodzajów towarów znajdujących się w paczce;

- Ilość, wagę netto i brutto każdej sztuki, wartość każdej sztuki i sumę, z podaniem waluty;

- Kraj, w którym produkty zostały wyprodukowane;

- Powód eksportu (sprzedaż detaliczna, dostawa próbek nieprzeznaczonych do sprzedaży i inne).

List przewozowyJest to etykieta umieszczona na paczce przez kuriera i zawiera kod identyfikujący przesyłkę, a także dane nadawcy i odbiorcy.

Moduły CN22 i/lub CN23Określają zawartość przesyłki i jej wartość.

Numer VAT lub kod podatkowy. Należy wprowadzić dane nadawcy, a w przypadku przesyłki B2B również dane odbiorcy.

Deklaracja eksportowa. Zaświadcza ona, że sprzedawca przestrzega przepisów obowiązujących w kraju, do którego wysyłane są towary.

Ważne jest również, aby podkreślić, że w przypadku, gdy zamierzasz sprzedawać produkty spożywcze i winiarskie i na przykład wysyłasz butelki wina do USA, musisz mieć kod kreskowy FDA. Ale które towary można wysyłać bez problemów, a które podlegają ograniczeniom? Oto kilka wskazówek.

Wysyłka do USA: czego nie można wysyłać.

Stany Zjednoczone są kluczowym partnerem handlowym dla krajów europejskich dzięki wielu rodzajom produktów, które mogą być sprzedawane bez żadnych szczególnych ograniczeń. Jednak ci, którzy chcą sprzedawać online w USA, muszą ściśle przestrzegać przepisów celnych i przepisów wydanych przez inne agencje rządowe dotyczących importu: wszelkie blokady towarów, grzywny i opóźnienia spowodowałyby w rzeczywistości stratę czasu i pieniędzy. Konieczne jest również sprawdzenie, czy towary nie podlegają ograniczeniom lub zakazom wprowadzania do obrotu. Produkty, które nie mogą być wysyłane do USA obejmują:

  • Przedmioty naruszające międzynarodowe prawa autorskie;
  • Większość świeżych mięs;
  • Narkotyki i potencjalnie szkodliwe leki (takie jak te zawierające niektóre rodzaje sterydów);
  • Towary wyprodukowane w krajach objętych embargiem handlowym;
  • Broń niezatwierdzona przez odpowiednie władze USA;
  • Chronione gatunki zwierząt;
  • Produkty pochodzące z zagrożonych gatunków.

Wśród produktów, które mogą być wysyłane do USA, ale dla których amerykańskie służby celne wymagają licencji, certyfikatów lub zezwoleń od właściwych agencji federalnych, warto wymienić następujące:

  • Większość produktów spożywczych;
  • Zabawki i artykuły dziecięce;
  • Broń i amunicja;
  • Złoto, srebro i diamenty;
  • Artykuły gospodarstwa domowego;
  • Sprzęt handlowy i przemysłowy;
  • Kosmetyki, farmaceutyki i sprzęt medyczny;
  • Pestycydy;
  • Tekstylia, wełna i futra.


Dla firm i firm e-commerce, które zamierzają wysyłać towary do USA, radzenie sobie z tym wszystkim może nie być łatwe. Potrzebni są odpowiednio przygotowani specjaliści, aby zarządzać kontekstem regulacyjnym i jego zmiennymi, w zależności od rodzaju produktów, w odpowiedni sposób i w odpowiednim czasie. Paczka zablokowana w urzędzie celnym może stać się kosztem i wywołać niezadowolenie klienta końcowego, generując nie tylko straty ekonomiczne, ale także szkodząc wizerunkowi firmy. Z tego powodu coraz więcej firm zwraca się do wyspecjalizowanych graczy, profesjonalistów w branży, którzy są w stanie wybrać najlepsze rozwiązania logistyczne i sporządzić niezbędną dokumentację, aby wysłać paczkę do USA bez niedogodności.

MBE Shipping to usługa, która pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w zarządzaniu przesyłkami międzynarodowymi z podejściem 360° i pełną znajomością wszystkich niezbędnych procedur i dokumentacji.

Poprzez pełne wsparcie przed, w trakcie i po wysyłce, Centra MBE pomagają Twojej firmie uprościć procedury i rozwinąć działalność.

Zapisz się do newslettera by zawsze być na bież...
FAQ

Wyzwania obejmują zrozumienie przepisów celnych, zarządzanie niezbędną dokumentacją i upewnienie się, że produkty nie podlegają ograniczeniom.

Niedostarczenie odpowiedniej dokumentacji może skutkować zatrzymaniem towarów na granicy, powodując opóźnienia i potencjalne straty finansowe.

Polegając na profesjonalistach z doświadczeniem w sektorze spedycji międzynarodowej, którzy znają amerykańskie przepisy i regulacje oraz są w stanie zapewnić odpowiednią dokumentację i wydajne rozwiązania logistyczne.

Powiązane wpisy
Ostatnie wpisy w tej kategorii Przesyłki


Mail Boxes Etc./Punkty obsługi MBE są prowadzone na własny rachunek i ryzyko przez niezależnych operatorów - franczyzobiorców, którzy działają na mocy umowy franczyzowej pod marką MBE. Za pośrednictwem swojej sieci franczyzobiorców, Mail Boxes Etc. świadczy usługi dla firm i osób prywatnych. Logistyka i usługi kurierskie stanowią główny przedmiot działaności MBE - które MBE realizuje na rzecz franczyzobiorców poprzez umowy zawarte z głównymi krajowymi i międzynarodowymi firmami kurierskimi - wraz innymi usługami graficznymi i poligraficznymi - realizowanymi bezpośrednio lub na podstawie umów zawartych z dużymi firmami drukarskimi. Usługi promocji dla biznesu i klientów indywidualnych świadczone są w ramach działalności gospodarczej sieci partnerów każdego z franczyzobiorców MBE, poprzez Punkt obsługi lub poza nim ("farming"). Każdy partner franczyzowy jest umownie zobowiązany do wykonywania wspomnianych usług. Mail Boxes Etc. i MBE stanowią zarejestrowane znaki towarowe używane za wyłączną zgodą MBE Wordwide S.p.A (wszelkie prawa do znaków towarowych są zastrzeżone). Usługi oferowane przez poszczególne punkty obsługi MBE mogą się różnić w zależności od lokalizacji. Materiały dostępne na tej stronie internetowej, zawarte tutaj informacje oraz wszelkie inne odpowiednie powiązane dane, nie podlegają w żaden sposób kopiowaniu, rozpowszechnianiu, modyfikowaniu, odtwarzaniu, powielaniu, pobieraniu lub udostępnianiu podmiotom trzecim, bez uprzedniej zgody wyrażonej w formie pisemnej. Nie odpowiadamy za nieuprawnione użycie lub wykorzystanie materiałów udostępnionych na tej stronie internetowej, jak również informacji lub danych tutaj zawartych.
MBE Poland Sp. z o.o.. • ul.Domaniewska 39A • 02-672 Warszawa • KRS: 0000470144 • NIP: PL5252560416 • REGON: 146805288 • Tel. +48 22 208 29 75 • biuro@mbe.pl