Dla firm, które chcą skorzystać z możliwości, jakie daje stale rosnąca liczba zakupów online, wiedza o tym, jak zarządzać logistyką handlu elektronicznego, jest podstawowym wymogiem.

Dobry produkt oraz staranna polityka cenowa i ofertowa nie wystarczą już, aby pokonać konkurencję: osoby kupujące w Internecie coraz częściej zwracają uwagę na jakość usług, terminowość dostaw, opakowanie i możliwość łatwego zwrotu. Jak zorganizować logistykę e-commerce i znaleźć właściwą równowagę między zrównoważonym rozwojem firmy a satysfakcją klientów? Dla przedsiębiorców, MŚP i ogólnie dla wszystkich firm, które sprzedają online, precyzja, punktualność dostaw i możliwość oferowania różnych opcji usług są najważniejsze: to dzięki niezawodności i dostosowaniu marka umacnia swoją pozycję na rynku i kładzie podwaliny pod rozwój.

Niezależnie od tego, czy chodzi o inwestowanie w zasoby w celu zbudowania wydajnej struktury wewnętrznej, czy też podjęcie decyzji o skorzystaniu z outsourcingu w celu natychmiastowego skorzystania z wysokiej jakości usług logistycznych, podejście się nie zmienia: konieczne jest zatem wdrożenie ogólnej strategii, która, począwszy od analizy zasobów obecnych w sile roboczej i potrzeb marki, jest w stanie wdrożyć wydajność, bez tworzenia wąskich gardeł, każdego elementu łańcucha dystrybucji, od przechowywania towarów po przyjmowanie zamówień, aż do ostatecznej dostawy. Zobaczmy, jak to zrobić.

60% kupujących oczekuje, że otrzyma swoje zamówienie do domu w ciągu dwóch dni.

50% użytkowników jest skłonnych zapłacić dodatkowo za dostawę.

Dlaczego ważna jest organizacja logistyki w biznesie e-commerce?

Organizacja logistyki w biznesie e-commerce jest priorytetową operacją dla firm, stałym zobowiązaniem, które marki podejmują w celu utrzymania kontroli nad biznesem i ograniczenia możliwych problemów, które mogłyby spowodować niepowodzenia, koszty, nieoczekiwane dodatki i ostatecznie niezadowolenie klientów. Oto najważniejsze z nich:

Opóźnienia w dostawie. Według danych opublikowanych przez Ecommerce Meeting, 60% kupujących oczekuje, że otrzyma swoje zamówienie do domu w ciągu dwóch dni, a 50% użytkowników jest skłonnych zapłacić dodatkową kwotę za dodatkową dostawę. Szybkość i terminowość są zatem pierwszymi ważnymi elementami, które klient ocenia po zakupie produktu online. Dla firmy dotrzymanie przewidywanego terminu nie zawsze jest łatwe, zwłaszcza jeśli ma do czynienia z takimi aspektami jak kompletacja i pakowanie oraz wybór najbardziej odpowiedniego kuriera, operacje wymagające czasu i odpowiednio przeszkolonego personelu.

Nieprawidłowe stany magazynowe. Nieporządek w magazynie lub, co gorsza, nieprawidłowe stany magazynowe to sytuacja, która nie tylko potencjalnie może opóźnić realizację zamówień i zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia błędów, ale także pozbawić firmę potencjalnych zysków. Z tego powodu ważne jest, aby to, co znajduje się w sklepie internetowym, było faktycznie dostępne na półkach magazynu, gotowe do wybrania i wysłania.

Uszkodzenia podczas wysyłki. Operacje pakowania są niezbędne do zagwarantowania satysfakcji klienta końcowego i są jednym z głównych elementów, które należy wziąć pod uwagę w zarządzaniu logistyką firmy e-commerce. Produkt, który dociera uszkodzony do miejsca przeznaczenia, nie tylko pociąga za sobą dodatkowe koszty dla firmy, która musi zorganizować zwrot i ewentualnie nową wysyłkę, ale także generuje poczucie frustracji i nieufności u klienta, które mogą prowadzić do decyzji o rezygnacji z wymiany i otwarciu wniosku o zwrot pieniędzy.

Trudności w procedurach zwrotu. Ci, którzy kupują online, nie mogą zobaczyć produktu na żywo. Dlatego ważna jest możliwość dokonania zwrotu ze względną łatwością w przypadku, gdy zakupiony produkt nie odpowiada oczekiwaniom. Na przykład z powodu nieprawidłowych wymiarów lub rozmiarów, uszkodzenia lub nieznajomości przedmiotu. Jest to zatem istotny aspekt, który obejmuje zarówno obsługę klienta, jak i logistyczną organizację biznesu e-commerce.

Optymalizacja procesów logistycznych w e-commerce: jak to zrobić

Według badania McKinsey, do 2025 roku jedna czwarta wszystkich globalnych zakupów będzie dokonywana online. To świetna okazja do rozwinięcia działalności w sieci, co jednak wiąże się z koniecznością sprostania wyzwaniom stawianym przez konkurencję i rosnące zapotrzebowanie na usługi wysokiej jakości. Z pomocą nowoczesnych technologii i odpowiednich strategii, wyzwania te można pokonać: oto kilka przykładów.

Punktualne i spersonalizowane przesyłkiW zarządzaniu logistyką dla e-commerce priorytetem są punktualne dostawy. Ten aspekt, na przykład, musi gwarantować użytkownikowi możliwość wyboru metody dostawy lub odbioru w określonym centrum obecnym na jego terytorium referencyjnym. Ponadto w przypadku przesyłek, zwłaszcza międzynarodowych, ważne jest, aby móc śledzić drogę paczki za pomocą procedur śledzenia. Aby to wszystko zrobić, ważne jest, aby móc liczyć na formuły wielu kurierów i od czasu do czasu wybierać najbardziej odpowiedniego gracza w zależności od potrzeb klienta i rodzaju produktu.

Wydajny magazyn. Możliwość polegania na zorganizowanym magazynie oznacza nie tylko kontrolę nad przechowywanymi produktami, ale także oszczędność czasu i cennych zasobów. Prawidłowe zapasy, szybkie operacje i zoptymalizowana kompletacja, niskie prawdopodobieństwo pobrania niewłaściwego produktu, ale nie tylko: wydajny magazyn to struktura, która jest potencjalnie zdolna do dostosowania się do wahań i szczytów zamówień, a tym samym reagowania na stres rynkowy. Oczywiście nie jest to prosty proces, potrzebne są odpowiednie środowiska zaprojektowane w oparciu o potrzeby towarów, personelu i trendów zakupowych: z tego powodu dobrym rozwiązaniem jest poleganie na magazynach zewnętrznych, profesjonalistach zdolnych do zaoferowania właściwych odpowiedzi na potrzeby Twojej firmy.

Profesjonalne opakowanieTowar zakupiony online musi nie tylko dotrzeć do miejsca przeznaczenia: musi zostać dostarczony w stanie nienaruszonym. Z tego powodu, aby zoptymalizować procesy logistyczne e-commerce, konieczne jest zadbanie o opakowanie w najdrobniejszych szczegółach poprzez zastosowanie wysokiej jakości materiałów i procedur pakowania, które są w stanie najlepiej chronić towary w oparciu o ich cechy. Również w tym przypadku dobrą strategią dla małych firm i rzemieślników może być outsourcing usługi i skorzystanie z profesjonalizmu specjalnie wyszkolonego i wysoce profesjonalnego personelu, zdolnego do najlepszego pakowania nie tylko produktów konsumenckich, ale także dbania o wysyłkę cennych przedmiotów..

Zaawansowane narzędzia i zautomatyzowane procesy. Aby lepiej zarządzać logistyką, firma e-commerce nie może ignorować automatyzacji procesów. Strategia ta pozwala na synchronizację statusu zamówień, obliczanie cen w czasie rzeczywistym i uzyskiwanie niezbędnych etykiet wysyłkowych i dokumentów w zaledwie kilku krokach. Jednocześnie optymalizacja operacji jest doskonałym sposobem na zarządzanie zwrotami i dalsze utrzymywanie zapasów w porządku.


MBE Fulfillment to usługa, która pozwala firmom delegować pełne zarządzanie zamówieniami i procesami logistycznymi, uwalniając cenne zasoby wewnętrzne, które można skierować na główne działania firmy. Od magazynowania po przygotowanie zamówień (kompletacja i pakowanie), od wysyłek po zarządzanie zwrotami, Mail Boxes Etc. zapewnia kompletne i skalowalne rozwiązanie usprawniające logistykę e-commerce, wspierając firmy i przedsiębiorców, którzy dążą do poprawy wydajności operacyjnej, konsolidacji swojej obecności w Internecie i zdobycia nowego udziału w rynku.

Zapisz się do newslettera by zawsze być na bież...
FAQ

Skuteczne zarządzanie logistyką ma kluczowe znaczenie, ponieważ bezpośrednio wpływa na zadowolenie klientów, od szybkości i dokładności dostaw po jakość opakowań i zarządzanie zwrotami.

Technologia pomaga w zarządzaniu logistyką poprzez synchronizację statusu zamówień, optymalizację tras wysyłki, automatyzację magazynu i dostarczanie szczegółowych analiz w celu ciągłego doskonalenia procesów.

Powierzając usługi logistyczne zewnętrznemu dostawcy. Pozwala to na wykorzystanie doświadczenia, zasobów i zaawansowanych technologii bez konieczności znaczących interwencji wewnętrznych, które wymagałyby inwestycji pod względem pieniędzy i czasu.

Powiązane wpisy
Ostatnie wpisy w tej kategorii Marketing


Mail Boxes Etc./Punkty obsługi MBE są prowadzone na własny rachunek i ryzyko przez niezależnych operatorów - franczyzobiorców, którzy działają na mocy umowy franczyzowej pod marką MBE. Za pośrednictwem swojej sieci franczyzobiorców, Mail Boxes Etc. świadczy usługi dla firm i osób prywatnych. Logistyka i usługi kurierskie stanowią główny przedmiot działaności MBE - które MBE realizuje na rzecz franczyzobiorców poprzez umowy zawarte z głównymi krajowymi i międzynarodowymi firmami kurierskimi - wraz innymi usługami graficznymi i poligraficznymi - realizowanymi bezpośrednio lub na podstawie umów zawartych z dużymi firmami drukarskimi. Usługi promocji dla biznesu i klientów indywidualnych świadczone są w ramach działalności gospodarczej sieci partnerów każdego z franczyzobiorców MBE, poprzez Punkt obsługi lub poza nim ("farming"). Każdy partner franczyzowy jest umownie zobowiązany do wykonywania wspomnianych usług. Mail Boxes Etc. i MBE stanowią zarejestrowane znaki towarowe używane za wyłączną zgodą MBE Wordwide S.p.A (wszelkie prawa do znaków towarowych są zastrzeżone). Usługi oferowane przez poszczególne punkty obsługi MBE mogą się różnić w zależności od lokalizacji. Materiały dostępne na tej stronie internetowej, zawarte tutaj informacje oraz wszelkie inne odpowiednie powiązane dane, nie podlegają w żaden sposób kopiowaniu, rozpowszechnianiu, modyfikowaniu, odtwarzaniu, powielaniu, pobieraniu lub udostępnianiu podmiotom trzecim, bez uprzedniej zgody wyrażonej w formie pisemnej. Nie odpowiadamy za nieuprawnione użycie lub wykorzystanie materiałów udostępnionych na tej stronie internetowej, jak również informacji lub danych tutaj zawartych.
MBE Poland Sp. z o.o.. • ul.Domaniewska 39A • 02-672 Warszawa • KRS: 0000470144 • NIP: PL5252560416 • REGON: 146805288 • Tel. +48 22 208 29 75 • biuro@mbe.pl