Pobyt poza domem, w celach zawodowych lub wypoczynkowych, często jest także okazją do zrobienia zakupów i nabycia typowych lokalnych produktów i elementów wyposażenia bezpośrednio od rzemieślników i pracowni.

Podróżni są często przyzwyczajeni do przeznaczania części swojego budżetu, oprócz kosztów zakwaterowania i biletów wstępu do muzeów i atrakcji, na poszukiwanie i kupowanie pamiątek i przedmiotów, które można zabrać do domu lub podarować krewnym i znajomym. W dzisiejszych czasach turyści odgrywają fundamentalną rolę w gospodarce i rozwoju obszarów turystycznych i stanowią ogromny obszar, który oferuje bogaty potencjał biznesowy dla małych i dużych firm oferujących popularne i tradycyjne produkty: według danych Eurostatu w 2021 r. w Unii Europejskiej było ponad 1,8 mld noclegów w obiektach noclegowych, a ten pozytywny trend z pewnością się umocni. Ale jakie pamiątki są najbardziej popularne wśród turystów? Jakie aspekty i trendy kierują dziś wyborami i zakupami? W jaki sposób drobni rzemieślnicy i lokalne wytwórcy mogą wzbogacić swoje produkty o rozwiązania, które jeszcze bardziej ułatwią ich klientom zarządzanie zakupami dokonanymi podczas wakacji?

Dowiedzmy się tego wspólnie.

W Unii Europejskiej dostępnych jest 1,8 mld noclegów w obiektach noclegowych

Zmieniające się zwyczaje podróżnicze wpływają na trendy zakupowe turystów

Najczęściej kupowane pamiątki na wakacjach

Dla tych, którzy podczas podróży zakochali się w jakimś przedmiocie i marzą o tym, by móc go eksponować we własnym domu, pierwszą pojawiającą się przeszkodą jest to, jak zabrać go do domu. W ostatnich latach zwyczaje zmieniły się diametralnie: długie podróże, które miały odbywać się w czasie wakacji lub urlopu, częściowo ustąpiły miejsca krótkim wyjazdom, które odbywają się w weekendy i podczas których zazwyczaj zabiera się ze sobą lekki bagaż. Ten aspekt kieruje również zakupami: często preferowane są małe przedmioty, a nie duże lub delikatne, które trzeba nosić ze sobą w torbie lub plecaku. Istnieje jednak duży rynek tradycyjnych produktów i przedmiotów, które turyści chętnie kupują: wspieranie tego trendu za pomocą usług spedycyjnych może okazać się atutem, który przyczyni się do realizacji sprzedaży. Problemy związane z masą lub wagą towarów mogą być łatwo rozwiązane przez tych, którzy dysponują odpowiednią usługą spedycyjną, dostosowaną do rodzaju towarów. Ale jakie produkty są najczęściej kupowane na wakacjach? Oto lista ulubionych przedmiotów turystów.

Reprodukcje słynnych zabytków. Nie do pominięcia w domach tych, którzy przynajmniej raz odwiedzili np. Paryż czy Rzym, wieża Eiffla i Koloseum są eksponowane na półkach w domach na całym świecie. Choć panuje trend kupowania małych i łatwych w transporcie przedmiotów, są tacy, którzy nie potrafią oprzeć się urokowi reprodukcji słynnego pomnika wykonanego z metalu lub marmuru, jednak brak możliwości łatwego transportu w drodze powrotnej często zniechęca do zakupu.

Wazony i ceramika. Jest wiele krajów, które mogą poszczycić się ciekawą i specyficzną produkcją ręcznie zdobionej ceramiki, która wzbudza ciekawość turystów i chęć przywiezienia do domu cennych pamiątek, mogących przywołać atmosferę i urok danego regionu, wioski lub miasta sztuki. Jednak doskonale zapakowane opakowania mogą być nieporęczne i sprawiać problemy podróżnym.

Przedmioty z drewna i metalu. Wśród przedmiotów, które najbardziej fascynują podróżnych, są przedmioty z drewna i metalu: reprodukcje średniowiecznej broni, zbroi, hełmów, ale także symbole religijne i tradycyjne instrumenty muzyczne, takie jak bębny, należą do najpopularniejszych pamiątek.

Kopie dzieł sztuki. Rynek reprodukcji dzieł sztuki ma starożytne korzenie i wydaje się, że nie cierpi z powodu spowolnienia gospodarczego. Oczywiście pakowanie i środki ostrożności wykraczają poza normę i muszą być w stanie zagwarantować integralność nabytego obiektu. Wysyłka, która uwzględnia wartość tych przedmiotów i zapewnia ich bezpieczną dostawę, może być właściwym rozwiązaniem, które można zaoferować klientom.

Tradycyjna odzież. Należy do najczęściej kupowanych pamiątek z podróży. Od dodatków, takich jak typowe chusty i nakrycia głowy, po obuwie - wszędzie jest wiele okazji do zakupu tradycyjnej odzieży. Są to często delikatne przedmioty, które mogą ulec zniszczeniu w walizce.

Wina, likiery i produkty lokalne. Żywność i wino zajmują czołowe miejsce wśród najpopularniejszych pamiątek. Możliwość przywiezienia do domu smaków z podróży to niewątpliwie sposób na przedłużenie przyjemnych doznań z pobytu za granicą oraz mile widziany prezent dla przyjaciół i krewnych. Oczywiście, niełatwo jest próbować wysyłać wina, oliwę, typowe likiery i tradycyjne słodycze, a ryzyko stłuczenia cennej butelki często sprawia, że turysta rezygnuje z zakupu.

Designerskie przedmioty. Nie tylko tradycyjne przedmioty i produkty fascynują podróżników: wśród najczęściej kupowanych przez turystów pamiątek coraz większą popularnością cieszą się wyroby designerskie. Lampy, grafiki i różne przedmioty są coraz bardziej doceniane przez osoby poszukujące stylu i oryginalności, które mogłyby wyeksponować w salonie swojego domu.

Oferowanie turystom możliwości odebrania zakupionych produktów bezpośrednio w domu po powrocie ma ogromne zalety i otwiera pole dla możliwości sprzedaży, które zazwyczaj są zamknięte. Aby jednak zaplanować odpowiednie i bezpieczne usługi pakowania i wysyłki, potrzebna jest wiedza, czas i zasoby. MBE jest profesjonalnym i niezawodnym partnerem, współpracującym z kupcami, sklepikarzami, rzemieślnikami i butikami, którzy pragną wykorzystać liczne możliwości związane z turystyką, oferując rozwiązania w zakresie wysyłki i pakowania, dzięki którym klienci mogą dokonywać zakupów w całkowitym spokoju, nie martwiąc się o sposób transportu produktów i przedmiotów.

Dzięki elastycznym rozwiązaniom, odpowiednim do zachowania integralności przedmiotów z niestandardowymi opakowaniami i specyficznymi materiałami, z MBE możliwe jest zaoferowanie profesjonalnej usługi wysyłki i pakowania z możliwością monitorowania za pomocą kodu śledzenia. Ponadto dzięki MBE SafeValue możliwe jest wysyłanie wartościowych przedmiotów, dzieł sztuki i szlachetnych win w sposób całkowicie bezpieczny, pokrywając rzeczywistą wartość mienia w przypadku jego utraty lub uszkodzenia.

Zapisz się do newslettera by zawsze być na bież...
Powiązane wpisy
Ostatnie wpisy w tej kategorii Przesyłki


Mail Boxes Etc./Punkty obsługi MBE są prowadzone na własny rachunek i ryzyko przez niezależnych operatorów - franczyzobiorców, którzy działają na mocy umowy franczyzowej pod marką MBE. Za pośrednictwem swojej sieci franczyzobiorców, Mail Boxes Etc. świadczy usługi dla firm i osób prywatnych. Logistyka i usługi kurierskie stanowią główny przedmiot działaności MBE - które MBE realizuje na rzecz franczyzobiorców poprzez umowy zawarte z głównymi krajowymi i międzynarodowymi firmami kurierskimi - wraz innymi usługami graficznymi i poligraficznymi - realizowanymi bezpośrednio lub na podstawie umów zawartych z dużymi firmami drukarskimi. Usługi promocji dla biznesu i klientów indywidualnych świadczone są w ramach działalności gospodarczej sieci partnerów każdego z franczyzobiorców MBE, poprzez Punkt obsługi lub poza nim ("farming"). Każdy partner franczyzowy jest umownie zobowiązany do wykonywania wspomnianych usług. Mail Boxes Etc. i MBE stanowią zarejestrowane znaki towarowe używane za wyłączną zgodą MBE Wordwide S.p.A (wszelkie prawa do znaków towarowych są zastrzeżone). Usługi oferowane przez poszczególne punkty obsługi MBE mogą się różnić w zależności od lokalizacji. Materiały dostępne na tej stronie internetowej, zawarte tutaj informacje oraz wszelkie inne odpowiednie powiązane dane, nie podlegają w żaden sposób kopiowaniu, rozpowszechnianiu, modyfikowaniu, odtwarzaniu, powielaniu, pobieraniu lub udostępnianiu podmiotom trzecim, bez uprzedniej zgody wyrażonej w formie pisemnej. Nie odpowiadamy za nieuprawnione użycie lub wykorzystanie materiałów udostępnionych na tej stronie internetowej, jak również informacji lub danych tutaj zawartych.
MBE Poland Sp. z o.o.. • ul.Domaniewska 39A • 02-672 Warszawa • KRS: 0000470144 • NIP: PL5252560416 • REGON: 146805288 • Tel. +48 22 208 29 75 • biuro@mbe.pl