Wysyłka i dostawa produktów do klientów jest fundamentalnym i niezwykle ważnym elementem rozwoju Twojej firmy.
Dobrze zorganizowany proces wysyłki sprzedawanych produktów może stanowić wizytówkę, która wzmocni reputację i wizerunek Twojej marki. Jednocześnie jeśli nie jest zarządzany prawidłowo, może negatywnie wpłynąć na działalność Twojego sklepu internetowego. Dlatego też wszystkie działania z obszaru krajowych i międzynarodowych przesyłek kurierskich muszą być odpowiednio zaplanowane, w oparciu o solidną strategię: oferowanie precyzyjnych i punktualnych usług, które pozwolą Ci pozyskać i utrzymać klientów, o ile zadbasz o każdy aspekt procesu. Oto zasady, których należy przestrzegać, aby działać skutecznie w świecie przesyłek kurierskich!

Przesyłki kurierskie i pakowanie dla sklepów internetowych: 3 zasady, których należy przestrzegać

Wysyłka towarów i zamówień to złożony proces, składający się z wielu etapów, z których każdy ma fundamentalne znaczenie dla budowania wyjątkowego doświadczenia zakupowego klientów Twojego sklepu internetowego. Na początku działalności nie zawsze łatwo jest poruszać się po skomplikowanych procedurach. Dlatego też chcemy pokazać Ci co najmniej 3 podstawowe zasady, których należy przestrzegać, aby zapewnić sprawną dostawę towarów:

 Wybierz najlepsze rozwiązania z zakresu pakowania i wysyłki.

Oferuj usługi najbardziej satysfakcjonujące klienta usługi wysyłkowe.

1.      Pakowanie. Zacznijmy od ABC: jak zapakowana jest Twoja przesyłka? Wizerunek produktu jest ważny, aby uzyskać dobre opinie od klientów, podobnie jak wysyłanie darmowych gadżetów wewnątrz opakowania lub kuponów rabatowych, rozwiązanie, które zwiększy Twoją aprobatę i pomoże Ci zbudować lojalność klientów.

Przechodzimy do najważniejszej części procesu pakowania – prezentacji produktu: sposób, w jaki dostarczasz swój towar jest niezwykle ważny! Skorzystaj z możliwości personalizacji opakowań kartonowych czy foliopaków, ale także taśm zabezpieczających i innych elementów wykorzystywanych do wysyłki Twoich towarów, przy jednoczesnym dbaniu o środowisko naturalne.

Obecnie trend ekologicznego pakowania w znacznym stopniu wpływa na doświadczenie zakupowe, dlatego wykorzystaj go, aby poprawić wrażenia z zakupów i zwiększyć zadowolenie klientów. Dzięki temu będziesz również w stanie zróżnicować swoje usługi i wyróżnić się na tle konkurencji.

 

 

2.      Materiały pakowe. Odpowiednie spakowanie umożliwi bezpieczny transport Twoich towarów. Istnieje wiele możliwości zabezpieczania przedmiotów do wysyłki, a jednymi z najbardziej powszechnych są kartonowe pudełka, fiolopaki i koperty. W niektórych przypadkach konieczne będzie zastosowanie dodatkowych środków i zabezpieczenie przesyłki z użyciem materiałów ochronnych, zwłaszcza w przypadku szczególnie delikatnych produktów. Wybór odpowiedniego rozwiązania pozwoli uniknąć uszkodzenia zawartości paczki: w tym celu możesz postawić na opakowania wykonane przy użyciu specjalistycznych technik i materiałów, które pozwolą lepiej zamortyzować uderzenia, utrzymując produkt. Jeśli chodzi o opakowanie wypełnienie, warto zdecydować się na to wykonane z tektury falistej, podążając za trendem ekologicznego pakowania. Następnie należy zakleić opakowanie taśmą klejącą.

 

3.      Sprawdzenie adresu dostawy. Paczka jest gotowa, musisz już tylko sprawdzić adres odbiorcy: aby uniknąć pomyłki w adresowaniu przesyłek, a co za tym idzie dostarczeniu klientowi towarów, których nie zamawiał zawsze sprawdzaj, czy zamówienie jest zgodne z zawartością przygotowanej paczki. Wprowadź odpowiednie dane teleadresowe i pobierz gotowy list przewozowy.

 

4.      Etykietowanie. Po zapakowaniu produktu, wszystko co musisz zrobić, to wybrać sposób etykietowania paczek: możesz napisać dane odbiorcy ręcznie, ale jeśli realizujesz znaczną ilością zamówień,  z pewnością nie jest to najbardziej efektywny sposób.

Lepszym pomysłem będzie wykorzystanie etykiet samoprzylepnych, które można samodzielnie wydrukować, wypełnić i nakleić na paczki. W zależności od platformy, na której zbudowałeś swój sklep internetowy, możesz również skorzystać z generatora etykiet, który wydrukuje adresy docelowe bezpośrednio z sekcji zamówienia, dzięki czemu wystarczy je tylko przykleić na odpowiednich paczkach.

 

5.      Zarządzanie magazynem. Własne centrum logistyczne i magazyn do przechowywania towarów niewątpliwie pozwalają na optymalizację czasu i oszczędność pieniędzy. Centrum MBE przejmie zarządzanie magazynowaniem Twoich produktów oferując ilościowe i jakościowe kontrole, a także stały monitoring stanów magazynowych. Inwentaryzacja materiałów znajdujących się w magazynie oraz wszelkie zwroty i raporty aktualizacyjne pozwalają na utrzymanie wszystkiego pod kontrolą bez konieczności poświęcania własnego czasu, miejsca i zasobów.


Czy zarządzanie tym wszystkim wydaje się zbyt skomplikowane? Wybierz niezawodnego partnera, takiego jak MBE, który zajmie się całym procesem: oferujemy najlepsze profesjonalne usługi pakowania i wysyłki, zajmiemy się magazynowaniem produktów i realizacją zamówień z Twojego sklepu internetowego. Sprawnie realizujemy przesyłki na terenie Polski, ale również zamówienie zagraniczne.
Zapisz się do newslettera by zawsze być na bież...
Powiązane wpisy
Ostatnie wpisy w tej kategorii Przesyłki


Mail Boxes Etc./Punkty obsługi MBE są prowadzone na własny rachunek i ryzyko przez niezależnych operatorów - franczyzobiorców, którzy działają na mocy umowy franczyzowej pod marką MBE. Za pośrednictwem swojej sieci franczyzobiorców, Mail Boxes Etc. świadczy usługi dla firm i osób prywatnych. Logistyka i usługi kurierskie stanowią główny przedmiot działaności MBE - które MBE realizuje na rzecz franczyzobiorców poprzez umowy zawarte z głównymi krajowymi i międzynarodowymi firmami kurierskimi - wraz innymi usługami graficznymi i poligraficznymi - realizowanymi bezpośrednio lub na podstawie umów zawartych z dużymi firmami drukarskimi. Usługi promocji dla biznesu i klientów indywidualnych świadczone są w ramach działalności gospodarczej sieci partnerów każdego z franczyzobiorców MBE, poprzez Punkt obsługi lub poza nim ("farming"). Każdy partner franczyzowy jest umownie zobowiązany do wykonywania wspomnianych usług. Mail Boxes Etc. i MBE stanowią zarejestrowane znaki towarowe używane za wyłączną zgodą MBE Wordwide S.p.A (wszelkie prawa do znaków towarowych są zastrzeżone). Usługi oferowane przez poszczególne punkty obsługi MBE mogą się różnić w zależności od lokalizacji. Materiały dostępne na tej stronie internetowej, zawarte tutaj informacje oraz wszelkie inne odpowiednie powiązane dane, nie podlegają w żaden sposób kopiowaniu, rozpowszechnianiu, modyfikowaniu, odtwarzaniu, powielaniu, pobieraniu lub udostępnianiu podmiotom trzecim, bez uprzedniej zgody wyrażonej w formie pisemnej. Nie odpowiadamy za nieuprawnione użycie lub wykorzystanie materiałów udostępnionych na tej stronie internetowej, jak również informacji lub danych tutaj zawartych.
MBE Poland Sp. z o.o.. • ul.Domaniewska 39A • 02-672 Warszawa • KRS: 0000470144 • NIP: PL5252560416 • REGON: 146805288 • Tel. +48 22 208 29 75 • biuro@mbe.pl