1. Pakowanie. Zacznijmy od ABC: jak zapakowana jest Twoja przesyłka? Wizerunek produktu jest ważny, aby uzyskać dobre opinie od klientów, podobnie jak wysyłanie darmowych gadżetów wewnątrz opakowania lub kuponów rabatowych, rozwiązanie, które zwiększy Twoją aprobatę i pomoże Ci zbudować lojalność klientów.
Przechodzimy do najważniejszej części procesu pakowania – prezentacji produktu: sposób, w jaki dostarczasz swój towar jest niezwykle ważny! Skorzystaj z możliwości personalizacji opakowań kartonowych czy foliopaków, ale także taśm zabezpieczających i innych elementów wykorzystywanych do wysyłki Twoich towarów, przy jednoczesnym dbaniu o środowisko naturalne.
Obecnie trend ekologicznego pakowania w znacznym stopniu wpływa na doświadczenie zakupowe, dlatego wykorzystaj go, aby poprawić wrażenia z zakupów i zwiększyć zadowolenie klientów. Dzięki temu będziesz również w stanie zróżnicować swoje usługi i wyróżnić się na tle konkurencji.
2. Materiały pakowe. Odpowiednie spakowanie umożliwi bezpieczny transport Twoich towarów. Istnieje wiele możliwości zabezpieczania przedmiotów do wysyłki, a jednymi z najbardziej powszechnych są kartonowe pudełka, fiolopaki i koperty. W niektórych przypadkach konieczne będzie zastosowanie dodatkowych środków i zabezpieczenie przesyłki z użyciem materiałów ochronnych, zwłaszcza w przypadku szczególnie delikatnych produktów. Wybór odpowiedniego rozwiązania pozwoli uniknąć uszkodzenia zawartości paczki: w tym celu możesz postawić na opakowania wykonane przy użyciu specjalistycznych technik i materiałów, które pozwolą lepiej zamortyzować uderzenia, utrzymując produkt. Jeśli chodzi o opakowanie wypełnienie, warto zdecydować się na to wykonane z tektury falistej, podążając za trendem ekologicznego pakowania. Następnie należy zakleić opakowanie taśmą klejącą.
3. Sprawdzenie adresu dostawy. Paczka jest gotowa, musisz już tylko sprawdzić adres odbiorcy: aby uniknąć pomyłki w adresowaniu przesyłek, a co za tym idzie dostarczeniu klientowi towarów, których nie zamawiał zawsze sprawdzaj, czy zamówienie jest zgodne z zawartością przygotowanej paczki. Wprowadź odpowiednie dane teleadresowe i pobierz gotowy list przewozowy.
4. Etykietowanie. Po zapakowaniu produktu, wszystko co musisz zrobić, to wybrać sposób etykietowania paczek: możesz napisać dane odbiorcy ręcznie, ale jeśli realizujesz znaczną ilością zamówień, z pewnością nie jest to najbardziej efektywny sposób.
Lepszym pomysłem będzie wykorzystanie etykiet samoprzylepnych, które można samodzielnie wydrukować, wypełnić i nakleić na paczki. W zależności od platformy, na której zbudowałeś swój sklep internetowy, możesz również skorzystać z generatora etykiet, który wydrukuje adresy docelowe bezpośrednio z sekcji zamówienia, dzięki czemu wystarczy je tylko przykleić na odpowiednich paczkach.
5. Zarządzanie magazynem. Własne centrum logistyczne i magazyn do przechowywania towarów niewątpliwie pozwalają na optymalizację czasu i oszczędność pieniędzy. Centrum MBE przejmie zarządzanie magazynowaniem Twoich produktów oferując ilościowe i jakościowe kontrole, a także stały monitoring stanów magazynowych. Inwentaryzacja materiałów znajdujących się w magazynie oraz wszelkie zwroty i raporty aktualizacyjne pozwalają na utrzymanie wszystkiego pod kontrolą bez konieczności poświęcania własnego czasu, miejsca i zasobów.