Mając to na uwadze, konieczne jest przeanalizowanie uzyskanych wyników, aby zidentyfikować mocne i słabe strony, a następnie zrozumieć, jak wykorzystać te informacje, aby określić kierunek działania w nowym roku. Niezależnie od tego, czy chcesz przygotować się do rozpoczęcia działalności online, czy chcesz wzmocnić swój e-commerce, musisz zaplanować strategie i działania z wyprzedzeniem, tak aby znaleźć skuteczne rozwiązania, które pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji, angażując coraz więcej klientów docelowych.
Na przestrzeni lat, w których środowisko cyfrowe i rozwój technologiczny opanowują coraz większe obszary, konieczne jest bycie elastycznym i reaktywnym, aby przyjąć nowe wyzwania i być w stanie odpowiednio dostosować swój biznes. Według Pew Research, korzystanie z Internetu wzrosło o 5% w ciągu ostatnich trzech lat, a wraz z nim sposób, w jaki ludzie robią zakupy: obecnie wszystko kręci się wokół sieci, a co za tym idzie, działania marketingowe muszą być w stanie przechwycić kupujących tam, gdzie spędzają najwięcej czasu i kiedy poszukują produktów i usług za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Według najnowszych badań Gartnera na temat inwestycji w marketing cyfrowy, około 56% budżetów marketingowych dużych firm w 2022 roku trafiło do kanałów online, podczas gdy 44% trafiło do kanałów offline. Co więcej, w ramach wydatków na marketing cyfrowy ponad 60 proc. przeznaczane jest na kanały płatne, czyli paid media (Google Ads, Amazon Ads i przede wszystkim Facebook Ads).
W związku z tym, technologie cyfrowe stanowią właściwą odpowiedź, aby nadać biznesowi nowy impuls: każda firma potrzebuje strukturyzowanego i zdefiniowanego planu i strategii marketingowej, która uwzględnia potencjał tych kanałów.
6 strategii, które pozwolą na cyfrowy rozwój
Twojej firmy w nowym roku
Eksperymentowanie z różnymi technikami marketingu cyfrowego jest rozwiązaniem optymalnym, aby szybko znaleźć najbardziej odpowiednią strategię dla kontekstu i sektora, w którym się poruszamy. Biorąc to wszystko pod uwagę, skonsolidowane strategie dla firm e-commerce (a więc mające coraz większe znaczenie) można podsumować w 6 punktach.
Oferuj interaktywne i wciągające doświadczenie zakupowe. Transformacja cyfrowa przyczyniła się do rozwoju alternatywnych i innowacyjnych rynków, na których użytkownicy mogą dokonywać zakupów za pośrednictwem zupełnie innych kanałów i metod. Punkt sprzedaży w przyszłości jest zatem reprezentowany przez integrację pomiędzy tradycyjnym handlem detalicznym a nową dynamiką związaną ze sklepami internetowymi (zwanymi również "phygital"): dlatego dla tych, którzy prowadzą działalność e-commerce, niezbędne jest mapowanie procesu zakupu klienta, wykorzystując z jednej strony gromadzenie danych w sklepie, a z drugiej budowanie połączeń poprzez przestrzenie wirtualne i fizyczne. To konieczna strategia, aby zaoferować użytkownikom coraz bardziej dynamiczne, płynne i angażujące doświadczenie zakupowe, pomagające biznesowi e-commerce osiągać lepsze wyniki w nowym roku.
Wzmocnij swoją pozycję online. Strona internetowa i e-commerce są skutecznymi narzędziami, jednak jeśli połączyć je z potencjałem kanałów społecznościowych, mogą istotnie zwiększyć wyniki. W ubiegłym roku firmy wykorzystujące media społecznościowe do celów komercyjnych liczyły 312,61 mln na całym świecie, co stanowiło 93,79% całości, według danych opublikowanych przez Statista, Entrepreneur, NealChaffer, Truelist i Adweek. Poprawianie swojej pozycji w sieci poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych stało się kluczowym elementem rozwoju biznesu online. Facebook, Linkedin, Instagram i nowe platformy, takie jak Tik Tok i Twitch - kanały coraz częściej wykorzystywane i doceniane przez nowe pokolenia - stanowią sposób na generowanie ruchu i pozyskiwanie nowych klientów: większość konsumentów korzysta obecnie z mediów społecznościowych również w celu dokonania zakupów lub odkrywania nowych produktów (social commerce).
Ugruntowanie swojej obecności w mediach społecznościowych jest niezwykle trafnym sposobem na kontakt ze społeczeństwem w czasie rzeczywistym, budowanie zaufania i zaangażowania, ale przede wszystkim pozwala skutecznie promować swoje produkty i usługi wśród bardzo dużej i niejednorodnej grupy odbiorców. Ecommerce i social commerce wciąż rosną: prawie 3 na 5 osób kupuje coś online każdego tygodnia, a trend ten w ubiegłym roku ponownie wzrósł. W mediach społecznościowych ponad 1 miliard osób korzysta co miesiąc z Marketplace, a 560 milionów dociera do nich za pomocą reklam. Szacuje się również, że liczba kupujących w social commerce wzrośnie z 79 mln do 108 mln w ciągu najbliższych trzech lat.
Optymalizacja zarządzania logistyką i przesyłkami. Zautomatyzowane zarządzanie przesyłkami i logistyką to kolejny kluczowy krok do przyspieszenia rozwoju e-commerce w nowym roku i umożliwienie wzrostu biznesu online. Automatyzacja zamówień i wysyłek oraz optymalizacja zarządzania stanami magazynowymi to najwłaściwszy wybór, aby zaoferować klientom sprawną obsługę i zmniejszyć margines błędu we wszystkich procesach. Powierzenie zarządzania logistyką e-commerce wyspecjalizowanym partnerom może być skuteczną strategią, która zapewni Twojej firmie przewagę w nowym roku: dzięki innowacyjnym rozwiązaniom informatycznym i strategiom cyfrowym możliwa jest realizacja transakcji wynikających ze sprzedaży online na takich rynkach jak Amazon czy eBay.
Poprawa doświadczeń klientów. Zapewnienie optymalnego doświadczenia zakupowego jest niezbędne do zatrzymania klientów i uzyskania dobrego poziomu ich satysfakcji. Szczególnie dla tych, którzy prowadzą biznes e-commerce, oferowanie niestandardowych rozwiązań w zakresie opakowań pozwala zaangażować odbiorców, zwiększając przywiązanie do swojej marki i umacniając jej dobry wizerunek. Aby móc oferować różne poziomy usług, na przykład niestandardowe opakowania dla swoich produktów, skorzystaj profesjonalnych i niestandardowych rozwiązań dla swojego e-commerce, dzięki czemu będziesz mógł realizować zamówienia w szybszym czasie, zachowując wysokie standardy i personalizując to, co oferujesz.
Projektowanie "przyjaznej dla użytkownika" strony internetowej i sklepu e-commerce. Rozpoczęcie działalności e-commerce połączonej ze stroną internetową lub optymalizacja jej zawartości pod kątem wyszukiwarek poprzez działania SEO (Search Engine Optimization) lub optymalizację UX (User Experience) pozwoli Ci odblokować nowe możliwości biznesowe, czyniąc Twoją firmę bardziej konkurencyjną podczas wyzwań nowego roku. Dobrze zaprojektowana i stale aktualizowana strona internetowa jest potężnym narzędziem do interakcji z odbiorcami, dzielenia się informacjami i rozpowszechniania usług i produktów firmy. Ponadto stworzenie strony internetowej i e-commerce zoptymalizowanej dla różnych urządzeń jest niezbędne do zwiększenia ruchu i uproszczenia obsługi klienta poprzez płynną nawigację ze smartfonów i tabletów.
Budowanie trwałych relacji za pomocą email marketingu. Uważane za jedno z najbardziej skutecznych narzędzi, dających firmie nowe bodźce, e-mail marketing pozwala podzielić odbiorców tak, aby zidentyfikować konkretne kategorie docelowe i zarządzać komunikacją z klientem w sposób ukierunkowany i strategiczny. Jest to potężne narzędzie reklamowe pozwalające na spersonalizowanie przekazu, pokazujące głębokie zrozumienie potrzeb klienta. Kanał e-mail może być wykorzystywany do promowania treści, unikalnych rabatów lub wydarzeń, ale także do kierowania ruchu na stronę internetową firmy lub e-commerce.
Aby dotrzeć do klientów online, potrzebne są skuteczne usługi marketingu internetowego: rozwiązania MBE dla e-commerce pomagają uczynić każdy proces skutecznym i wymiernym, dostosowując się do potrzeb Twojej firmy. Szeroki zakres usług i narzędzi dostosowanych do potrzeb cyfrowego świata, dzięki którym można nadać nowy impuls działalności e-commerce.