Głównym kluczem do rozwoju firm działających na rynku online jest skuteczny e-commerce, który potrafi tworzyć konwersje. Chociaż istnieje nieskończenie wiele rodzajów produktów i usług, to wszystkie zasady dobrze zbadanej strategii handlowej odpowiadają mechanizmom i potrzebom wspólnym dla wszystkich konsumentów.
Sprzedaż produktów w sieci ma ogromne zalety i otwiera drzwi do licznych potencjalnych klientów, ale konkurencja jest ostra i z dnia na dzień coraz lepiej przygotowana. Wyzwanie, przed którym stoją dziś firmy działające w sieci, polega na przyciąganiu, przekonywaniu i zadowalaniu jakością oferowanych produktów i usług klientów, którzy są coraz bardziej uważni i świadomi produktów, oszczędności i okazji. Ci, którzy stawiają sobie za cel zwycięstwo w tym wyzwaniu, nie mogą pominąć starannego zaplanowania swojej witryny e-commerce. Jak zatem stworzyć dobrze działający sklep internetowy, który będzie zgodny z oczekiwaniami potencjalnych klientów w sieci i będzie w stanie konkurować z konkurencją?

75% osób w wieku od 14 do 74 lat robiło zakupy w sieci w 2022 r.

82% Europejczyków kupuje od sprzedawców z tego samego kraju

E-commerce: czynniki kluczowe dla sprzedaży

U podstaw każdej operacji sprzedaży leży staranna strategia zdolna, krok po kroku, odpowiadać na prośby klientów coraz bardziej przyzwyczajonych do kupowania w sieci: według danych zawartych w raporcie Eurostatu z 2022 roku 75% osób w wieku od 14 do 74 lat dokonało zakupów w sieci, a trend na bieżący rok jest rosnący. Co więcej, według Eurostatu 82% osób w ostatnim kwartale 2021 roku kupowało od sprzedawców w tym samym kraju, natomiast 22% kupowało produkty od sprzedawców mających siedzibę poza Europą.

Jak więc możesz zostać zauważony na tak zatłoczonej arenie? Jak przekonać potencjalnych klientów do zakupu w Twoim sklepie internetowym? Nie ma idealnej formuły na stworzenie skutecznego e-commerce: są jednak pewne aspekty, które mogą być decydujące, aby wyróżnić się w morzu propozycji w sieci i dać coś ekstra swojemu biznesowi, dzięki czemu Twój e-commerce będzie działał lepiej.

Atrakcyjna i przejrzysta grafika. Był czas, kiedy strony internetowe charakteryzowały się animacjami zaprojektowanymi, aby zadziwić odwiedzających i wygenerować tzw. "Efekt Wow". Dziś osoby surfujące chcą szybkich, prostych i intuicyjnych portali: z tego powodu strona musi mieć nowoczesny i responsywny design, który może wyrazić i przekazać charakterystyczne wartości marki, nie czyniąc doświadczenia przeglądania skomplikowanym i ciężkim.

Użyteczność strony. Wydaje się to oczywiste, a jednak wciąż napotykamy błędy podczas przeglądania stron internetowych. Ten element jest niezwykle ważny dla sukcesu biznesu opartego na e-commerce: profesjonalna strona musi być łatwa w nawigacji na wszystkich urządzeniach. Niemożność dokonywania zakupów na przykład ze smartfonów jest jednym z czynników, które najbardziej ograniczają możliwość dotarcia na rynek i hamują możliwości rozwoju w tym sektorze. Tylko satysfakcjonujące doświadczenie użytkownika może go przekonać i zatrzymać.

Rozwój treści i widoczności. Niezależnie od tego, czy musisz zbudować portal od podstaw, czy chcesz zaktualizować ten, który już posiadasz, musisz zwrócić uwagę na rozwój treści i materiałów dotyczących produktów w katalogu, wstawiając wciągające i wyczerpujące teksty w kartach produktów, strategiczne call-to-actions i zoptymalizowane treści, zdolne do poprawy widoczności oferty biznesowej również w wyszukiwarkach.

Dostępność produktów. Jeśli decydujesz się na stworzenie sklepu internetowego, wiedz, że dobrej jakości zdjęcia i wyczerpujące opisy przedmiotów, połączone z logicznym i intuicyjnym ułożeniem kategorii produktów, to elementy niezbędne. Zdecydowanie zbyt często strony e-commerce są skonfigurowane jako bazary pełne produktów, w których trudno się odnaleźć. W takim przypadku pomoc profesjonalnej firmy pozwala na określenie najlepszego sposobu oferowania towarów i ułatwienia ich zakupu.


Skuteczność e-commerce buduje się także po sprzedaży

Wbrew pozorom, strategie budowania skutecznej witryny e-commerce nie kończą się po dokonaniu zakupu i odebraniu zamówienia przez użytkownika. Nawet w kanałach cyfrowych to, co dzieje się po dokonaniu transakcji ekonomicznej, ma fundamentalne znaczenie: klient obdarzył Twój e-sklep całkowitym zaufaniem i jakością obsługi, więc musisz umieć się mu odwdzięczyć, nie zawodząc jego oczekiwań. Oto kilka istotnych elementów, dzięki którym okazjonalny klient stanie się klientem lojalnym wobec Twojej marki.

Zarządzanie sprzedażą internetową. Zarządzanie przed i po sprzedaży to zintegrowany proces. Sama transakcja jest podstawowym aspektem technicznym dla powodzenia sprzedaży, która musi być prosta i natychmiastowa. W rzeczywistości klient finalizuje swój zakup tylko wtedy, gdy znajdzie ograniczoną liczbę kroków, jasne informacje o metodach płatności i polityce zwrotu przedmiotów oraz gdy jest zadowolony ze środków bezpieczeństwa. Możliwość łatwego zakupu nawet np. ze smartfonów, coraz bardziej rozpowszechniona i coraz bardziej popularna metoda, zwiększy szanse na zawarcie transakcji.

Bezpieczna i punktualna dostawa. To element potrafiący kierować wyborem kupujących: w przypadku tego samego przedmiotu klient często decyduje się postawić na szybką i bezpieczną przesyłkę, nawet jeśli ma ona nieco wyższą cenę. Pewność odpowiedniego opakowania to także dodatkowa wizytówka świadcząca o powadze firmy. Z tego powodu warto postawić na firmy wyposażone w zaawansowane systemy logistyczne do zarządzania magazynem i wysyłką, które oferują różne rodzaje wysyłek i poziomy usług w zależności od potrzeb.

Opieka nad klientem. Klient nie chce czuć się porzucony. Dlatego pomoc musi być na wysokim poziomie, na wszystkich etapach procesu sprzedaży. Z tego powodu opieka nad klientem będzie kluczowa dla sukcesu Twojego e-commerce. Dedykowane e-maile, live chat, numer telefonu, sekcja FAQ to ważne sposoby, aby odpowiedzieć na pytania klientów i szybko rozwiązać wszelkie problemy. Odpowiednia uwaga poświęcona temu aspektowi znacznie poprawi doświadczenie klienta. 

Lojalność klientów. Komunikacja jest aspektem silnie związanym z percepcją usługi i istotne jest, aby przypomnieć klientom, że Twoja firma istnieje i dba o nich, nawet jakiś czas po zakupie. Nieinwazyjne reklamy i newslettery, które uwzględniają prywatność, a jednocześnie informują ich o ofertach i możliwościach, które firma decyduje się zaproponować, pozwalają mieć zawsze otwarty kanał komunikacji i wdrażać spersonalizowane programy lojalnościowe na preferencjach i zwyczajach zakupowych różnych klientów za pomocą kampanii, promocji i dedykowanych rabatów.

Na rynku internetowym nie wystarczy już tylko sprzedawać produkty i usługi spełniające oczekiwania jakościowe: trzeba liczyć na skuteczny e-commerce, zdolny do szybkiego i rzetelnego reagowania na potrzeby klientów oraz ułatwiający procesy konwersji. Z tego powodu przydatne może być powierzenie doświadczenia profesjonalistom takim jak MBE, zdolnym do zapewnienia rozwiązań e-commerce i spersonalizowanych usług opartych na potrzebach Twojej firmy, od stworzenia strony internetowej po logistykę magazynową, w tym pakowanie i wysyłkę towarów.

Zapisz się do newslettera by zawsze być na bież...
Powiązane wpisy
Ostatnie wpisy w tej kategorii E-commerce


Mail Boxes Etc./Punkty obsługi MBE są prowadzone na własny rachunek i ryzyko przez niezależnych operatorów - franczyzobiorców, którzy działają na mocy umowy franczyzowej pod marką MBE. Za pośrednictwem swojej sieci franczyzobiorców, Mail Boxes Etc. świadczy usługi dla firm i osób prywatnych. Logistyka i usługi kurierskie stanowią główny przedmiot działaności MBE - które MBE realizuje na rzecz franczyzobiorców poprzez umowy zawarte z głównymi krajowymi i międzynarodowymi firmami kurierskimi - wraz innymi usługami graficznymi i poligraficznymi - realizowanymi bezpośrednio lub na podstawie umów zawartych z dużymi firmami drukarskimi. Usługi promocji dla biznesu i klientów indywidualnych świadczone są w ramach działalności gospodarczej sieci partnerów każdego z franczyzobiorców MBE, poprzez Punkt obsługi lub poza nim ("farming"). Każdy partner franczyzowy jest umownie zobowiązany do wykonywania wspomnianych usług. Mail Boxes Etc. i MBE stanowią zarejestrowane znaki towarowe używane za wyłączną zgodą MBE Wordwide S.p.A (wszelkie prawa do znaków towarowych są zastrzeżone). Usługi oferowane przez poszczególne punkty obsługi MBE mogą się różnić w zależności od lokalizacji. Materiały dostępne na tej stronie internetowej, zawarte tutaj informacje oraz wszelkie inne odpowiednie powiązane dane, nie podlegają w żaden sposób kopiowaniu, rozpowszechnianiu, modyfikowaniu, odtwarzaniu, powielaniu, pobieraniu lub udostępnianiu podmiotom trzecim, bez uprzedniej zgody wyrażonej w formie pisemnej. Nie odpowiadamy za nieuprawnione użycie lub wykorzystanie materiałów udostępnionych na tej stronie internetowej, jak również informacji lub danych tutaj zawartych.
MBE Poland Sp. z o.o.. • ul.Domaniewska 39A • 02-672 Warszawa • KRS: 0000470144 • NIP: PL5252560416 • REGON: 146805288 • Tel. +48 22 208 29 75 • biuro@mbe.pl